...it's an arms race!

omomomom om man har.. eller asså nu är det såhär att jag läste tidningen häromdan och blev sådär väldans arg på nå vis!
Det var en tösabit, eller egentligen inte för hon gick i nian och är därmed en ganska stor flicka, inte kroppsligt sett nu utan åldermässigt sett, men jaa det jag skulle säga var att hon sa att om hon hade fått bestämma för en dag hade hon laggt ner fotbollen i princip och alla dom pengarna som går till fotbollen nu skulle gå till hemlösa och svältande barn i världen..
Sure thing, dom som spelar fotboll på proffs nivå svälter verkligen inte, men det finns miljontals som gör det, och det borde kunna gå lite mer pengar till dom, MEN att lägga ner fotbollen är idioti, och detta säger jag inte bara för att jag själv skulle ha svårt för att leva utan det, utan för att för dom som är duktiga på det och får pengar för det är det faktiskt ett jobb, precis som att producera skivor och ha gig är för musiker, och det ligger ju nästan mer pengar i musiken, men den är det ingen som klagar på för det finns alltid någon sorts musik som passar!
Man måste inse att bara för att man själv inte gillar något eller tycker något är värt att finnas så finns det dom som kanske har det som ett jobb, eller som tycker det är galet skoj! 

Mina funderingar gick därmed till att undra hur gammal man är när man inser sånt, för att för mig var det en självklarhet, men tydligen inte för denna 15åring!



Och nu vart det sagt att jag skulle skriva något roligt, men jag är mest rolig i verkligheten faktiskt! ska försöka mig på nått en dag! :D



Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0