Please try to forgive me!

Okej nu hade jag lite snyggt utlovat att dagens inlägg skulle handla om monogami, haha jag som hade tänkt glömma bort det och bara hoppa över det, men nu brukar jag hålla vad jag lovar, så här kommer det, mina tankar om monogami!

Okej på wikipedia.se står det att monogami historiskt sett varit mindre vanligt än polygami, hrm jaa just det, monogami betyder engifte, all man håller sig till en partner, och polygami är då motsattsen!
I vilket fall så är monogami väldigt etablerat i västvärlden idag, och det tackar vi för! jag skulle aldrig klara av att leva i ett polygamiskt (heter det så?) För har jag ett förhållande så har jag, skulle jag vilja dela med mig av min partner till andra, eller skulle jag vilja vara med andra, så skulle jag självklart inte inleda ett förhållande, det är ju i princip omöjligt!
Vissa djur lever monogamt, men det är bara på det sociala planet, dom har alltså sex med andra, men har sex och skaffar barn med andra, det är väl inte heller helt okej tycker jag!

Men jag förstår ändå att det finns dom som lever i polygami, jag menar dom tycker ju att det är lika naturligt som jag tycker monogami är! Jag accepterar nog att dom vill leva så, det är deras val och mår dom bra av det så är det helt okej, så länge jag slipper leva så är det okej!

Allt det här med monogami grundar väl helt enkelt på att älska en, och att inte vara otrogen, otrohet är skit säger jag bara, det är liksom så att älskar man den man är tsmns med tillräckligt mycket är man aldrig otrogen, och det finns INGA ursäkter för det man gjort!  ska det va, så ska det va!



Hrm snälla fråga mig nu inte var jag vill komma med detta, det vet jag knappt själv, känner att det blev ett lite svårt ämne för en lågutbildad bagare som mig! ;) fast länge leve monogamin, och länge leve mångfalden!


Jag tänker inte säga vad jag ska skriva om imorgon för då kan jag välja själv! ;D Eller kan ni ju få önska! ;)


 
Och jo idag har jag testat dricka kaffe, kalla mig barn, men fy faan inte ens med två sockerbitar och en hel massa mjölk gick det, inte heller en Latte med nötsmak gick att dricka upp, även om det kanske var tillräckligt "gott" att smaka! Nähedu, kaffe kan du ha för dig själv!  jag fick höra tillslut "BG, ta en cola istället!"


"Åhh älskling, Eldorado, fint ska de va!" Johan Glans het enkelt!


Dagens låt då? Jaadu det kan bli denhärade Morning Train (9 to 5) - Sheena Easton, för att jag fortfarande efter typ ett halvår INTE kommit på vilken rackarns reklam den var med i!





Pisspotta, det går inte att centrera!



Over and out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

våga vägra cola! (läsk) ;D

kaffe åt folket.

2009-01-27 @ 00:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0