Jordgubbe?

Jag måste skriva detta innan jag glömmer det, idag på jobbet stod jag och gunnel och gjorde minibiskvier, och så säger jag att vi får leka en lek, och kommer på den ultimata grejen, vi ska förklara ord för varandra som om vi inte visste vad det var över huvud taget!
Gunnels första ord blev Jordgubbe:
"joo om du tänker dig en människa, med snopp, som har legat på marken och blivit skitig"
Jag svarar då "men det är det ju inte alls!"
Och då förklarar gunnel "nej men med tanke på att du inte har nån aning om vad en jordgubbe är, så vet du ju inte att det inte är det! "

Jag är en hejjare på detdär med lekar, det bara bubblar upp i huvet gång på gång! Ida har varit en spexad dag på jobbet! ;)

Ikväll ska jag baka färdigt tårtan, och så ska jag prova skor hos matilda, nu ska jag träna hos masse "tha man" sjukgymnast!


Förresten så kommer vi innom ett par år ha överskott av lärare och skötorskor/undersköterskor, jag menar, varenda jävel är ju det nu förtiden!

Dagens låt kommer redan nu, det blir Funhouse - Pink, för att låten är asbra, och för att pink är skeetsnygg!





Over and OUT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0