Little wonders

Idag är det hårt, och jag orkar inte mer!

En lögn? vad är det? Det är nog olika för olika människor, för vissa är det något som förskönar sanningen, något som gör att det som är fult och tråkigt blir lite bättre, för andra är det en undanflykt, ett sätt att komma undan sanningen, för andra är det vardag, lögn är allt för vissa, och för några är lögn något fult och något som inte ska användas.

För mig är lögn något som inte ska användas, eller okej, jag kan använda en vit lögn, töja på sanningen helt enkelt, eller om sånt enkelt som att säga till mamma att jag druckit 3 cider när sanningen egentligen är att jag druckit 8st...
Men det är så långt jag kan sträcka mig, för att i alla andra fall är det bättre att veta den tunga sanningen än att tro på en lögn, det är jobbigt att säga som det är, men det blir jobbigare när lögnen avslöjas, för det gör den!
Oftast är det enormt genomskinligt när man säger något som inte är sant, och det är det jag blir så trött på, folk som tror att dom kan ljuga för mig och tror att jag ska lita på vad dom säger till fullo, jag blir trött på att jag bara inte kan få veta hur det verkligen ligger till, det gör mindre ont!



Läkaren ringde idag, han sa att jag var tvungen att ta blodprov i 3 - 4 månader till, egentligen skulle jag kunna vara tillbaka på fotbollsplanen om 3 - 4 månader, vilket nu inte kommer inträffa, jaa om sanningen ska fram kommer jag nog aldrig få spela fotboll igen, och jag säger då det, när jag spelade fotboll så trodde jag inte att jag var så fast att det skulle kännas så otroligt så hårt som det gör när jag inte kan spela mer, det är nästan så jag går å är arg på alla fotbollsspelare som har uppehåll, eller lägger skorna på hyllan för att det inte är roligt länge, jag känner att vad då? ni KAN ju för fan spela fortfarande, ni är fullt friska och ändå spelar ni inte, nej här ska jag gå och ha ont i hela kroppen så fort jag ser en fotboll för att jag VILL, men jag KAN inte!...



Ge mig sommar, ge mig kärlek och ge mig något att göra!



Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0