Polisen och jag, bästa vänner?

Och Johanna hamnar i bakantskap med vår eminena polisstab i kristianstad, IGEN!

Nyhetsdygnet:
00.00 Jag lyfter irriterat på täcket, dags att gå upp och gå till jobbet, efter ca 45min sömn är jag inte särskillt utvilad!

00.20 Parkerar bilen på McDonalds parkeringen och går in och byter om på Fantasi, promenera sen vidare upp till Darins för att,

00.30 infinner mig på Darins för att lugnt och sansat börj baka bullar! Och i framtiden är det mer än tillåtet att köpa vanliga frallor, ostbullar och källarfranska, för det är dom bäst degarna att ha å göra med, händerna blir glada av beröringen! (ät helst inga frallor alls, det är ju förjävla jobbigt att baka dom!)

03.30 Blir Kalllad älskling av en äldre man runt 45, denna mannen är troligtvis gay (förhoppningsvis också)

05.30 Jag lämnar Darins för att hinna duscha och byta om på Fantasi innan... (Luktar bulle hela jag, ser ut som en treåring som bakat pepparkakor, en dusch är akut!)

06.00 Inställer mig på Ica Kvantum för inventering med fotbollslaget! (inventering måste vara straffet till alla fotbollslag, räkna perikohalv - och fruit cocktal burkar är inte spexat!)

06.23 En yngre kvinna ca 25, ringer mig från dolt nr, söker min mamma, jag ger henne nr och tackar för mig! (stackars tjej, lät onormalt nervös, tur att jag är så enormt trevlig!)

06.30  Mamma ringer, berättar att det var polisen som ringt, det har varit inbrottsförsök i min bil inatt, polisen har gripit gärningsmannen som nu sitter häktad, en anmälan kommer hemskickad till oss som vi ska fylla i och skriva på. (Jisses amalia, vill någon mig eller honney något ont? Jag blir ju rädd för fortsatt förhållande mellan mig och Honney, även om hon för mig ett par steg närmre Polisen!)

07.12 Jag ringer fantasi för att höra om dom sett något, Gunnel svarar på min fråga genom att berätta att det stått 2 polisbilar och väktare och grejjer där ute vid 4 tiden! (OMG vilken uppståndelse, nu skulle jag bra gärna vilja veta vem puckot är som försöker vålgästa Honney!)



Efter ett mycket hektiskt nyhetsdygn däckade jag stenhårt på sängen, även om jag ställt klockan missade jag mitt besök hos sjukgymnasten, vaknade vid kl 17 och käkade lite.
Fick frågan "Har du resfeber nu?" nej det kulle jag väl inte vilja påstå, tänker inte riktigt på att det är imorgn jag åker, det känns liksom som om någon ska komma och ta resan ifrån mig och säga "tyvärr, men du får inte åka!" 

nu ska jag väl packa ner typ det allra sista, så jag är redo för morgondagen!


Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0