At sjukan!

Mitt otroligt långa uppehåll av blogginlägg beror denna gång på att BG har varit inlagd på sjukhuset!

Min otroliga värk i knäet och feberfrossa varenda kväll var inte pga av att jag var klen, nejdu, det var infektion i knäet och blödning i magen, bara att CRP låg på 200 (ska vara under 10) säger väl det hela, så dom la in mig på 8 vånngen omedelbums!

Och denna veckan har varit en upplevelse, första dagen jag var inne fick Maj-Britt som jag delade rum med åka hem, glad som en sol vinkade hon adjö fastän jag inte ens hälsat på människan förr!
senare kommer Majken.. och herregud säjer jag! majken är i klass för sig, berättar om hur mycket hon älskar koldolmar, jag menar 70 på en dag är väl inte många som trycker i sig, går upp mitt i natten, säger att hon inte har någon visselpipa så hon inte kan vissla på någon, jag blirr rädd och trycker på den röda knappen så det kommer en sköterska, berättar för henne att damen i sängen brevid är knäpp, majken berättar för sköterskan att hon tänker minsann köra hem, hon får förklarat för sig att klockan är tre på natten och att man intre kan åka hem då!

nästa dag får vi berättat för oss att vi ska flytta till en större sal, Margit har blivit sjuk! Så nu ligger vi i en fyra sal, Majken, Margit och jag!
Oh shit, Margit och Majken tävlar om vem som är äldst, Majken vinner mid sina 88 mot Margits 86, dom kommer även på att dom nästan heter samma sak, spännande tycker dom!
Majken fortsätter med sina vandringar och säger hela tiden att hon ska köra hem, glömmer allt som oftast rullatorn så Stoffe o CO får spänna fast henne, hon skriker AKTA KANINEN, till det luddiga bandet som dom spänner fast henne med, stackars tant! Sen sitter hon där bakom lås och bom, försöker slå sig ut, efter två dagar i stolen inser sköterskorna att dom inte kan låta henne sitta där i all evighet och släpper henne lös, säger åt mig att ha koll på så hon har rullatorn med sig! 
Jag är frisk i huvet och håller härmed koll på dom två äldre damerna, ringde mer för deras skull än min egen skulle jag tro!
I slutet på veckan regerar en sköterska på mitt person nr och säger till mig att jag är yngst på stället men tillhör ändå inventarierna, detta betyder att jag har varit där läääääänge! 
Igår fick jag äntligen åka hem, det var nästan så¨dom höll en avskedscermoni för mig, dom kommer sakna den unga friska fläkt som jag är där uppe! Dom bad mig komma å hälsa på, vi får se om jag kan tränga in det i mitt schema! ;)

NU ska jag till sjukgymnasten snart, har ont som fan, men det ska gå över snart, om en vecka eller två :P


Over and OUT 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0