Julkalender!

Grattis till alla oss som växt upp på 90-talet, för under denna tidsepok har dom mest lysande julkalendrarna genom tiderna visats,
-90 var det Kurt Olssons julkalender
-91 var det Sunes jul
-92 klasses julkalender
-93 Tomtemaskinen (pettson och findus)
-94 Håll huvudet kallt (eddie och johanna)
-95 Jul i kapernaum
-96 Mysteriet på greveholm
-97 Pelle svanslös
-98 När karusellerna sover
-99 Julens hjältar

Innan dess fanns det små guldkorn som ture sventon (89), Trolltider (85, 79) och Teskedsgumman (76, 67)
Även efter har det väl kunnat finnas lite glimtar så som Diselråttor och Sjömansmöss (02)

Men omröstningen som gjordes 1999 som korade Mysteriet på greveholm till tidernas bästa julkalender håller fortfarande, det finns inget bättre än den julkalendern!


Tack för att ni ville lyssna på mitt uttalande om julkalendrar såhär 8 dagar innan årets kalender drar igång, för gott folm, om åtta dagar är det december! Och nästa söndag är det första advent, tiden går fort när man har roligt!


Nu ska jag bara passa på att utlägga ett klagomål, igentligen borde jag låta bli för jag säger emot mig själv i mina åsikter, men jag måste verkligen!
I dagens samhälle verkar det som om datorn är allt, (redan här börjar motsägelserna, för jag hade knappast klarat mig utan datorn) men det är mejl hit, och facebook dit, och blogg och bilddagbok och fan och hans moster, skulle det vara någon som inte har en mejladress för att dom inte har tillgång till internet så kollan man konstigt på människan i fråga, och folk har knappt någon "live" kontakt överhuvud taget, det är genom alla olika sajter och msn som man för sina samtal numera (även här måste jag erkänna att jag kan sitta flera timmar på msn utan att känna mig dålig) Men kära vänner, hur svårt kan det vara att lyfta på telefonen och ringa och fråga hhur det är? Det värmer bra mycket mer än ett "hur är läget" på msn, eller var har den hederliga gamla fikan tagit vägen? att bara ses i nån timme å snacka lite skit! Nej jag tycker vi borde bli bättre på att inte använda datorn till all kontakt!

Okej, Nu får jag även berömma denna otoliga uppfinning lite också, det finns nog ingestans man kan knyta så många nya band och "träffa" så mycket nytt folk på som på nätet, jag verkligen avgudar människorna som uppfann internet, facebook, msn och allt vad det heter, för det är ändå på sånna ställen man kan hålla koll på dom som man kanske inte riktigt känner att man kan ringa och bara fråga hur det är, och det är helt klart ett billigare alternativ om man känner att man kan faastna flera timmar i telefon!

Lite ris och lite ros, men målet var att jag skulle få ut mina funderingar!

Jag känner att detta blev ännu ett långt inlägg, och jag vet att dom flesta läser typ 70% av det jag skrivit när det är långt, men vad ska man göra åt det när det vill ut?


Och jag är arg på folk! Det finns väl för fan inget som heter laggd på fel håll? vad är fel håll? Kärlek som kärlek och that's it! gå å dränk er!


Jag har satt i en ny månad linser, så nu ser jag inte så smart ut längre!;)


Godnatt, nu ska jag sova! imorgon lär jag bli väckt av en liten pojke som skriker i mitt öra att det faktiskt är "fukust" och sen blir överlycklig och vägrar lämna min sida när jag väl tagit mig upp ur sängen!


Over and OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0