Skol- SM 2oo8

Det är något v det roligaste jag gjort i hela mitt liv, och det var verkligen en grejj som taggade till att fortsätta, innan har det vatt super tråkigt att gå till skolan, och till jobbet gick jag för att det var pengar och arbetskamrater som lockade, men nu inserman att det finns andra sidor av branchen, och att tävla or så otroligt roligt, speciellt med ett sånnt gäng som det var där uppe, superhärliga människor allihopa :D

Torsdag morgon gick jag upp, en och annan fjäril hade vaknat med mig och fladdrade runt där nere i magen, men när jag 09.10 satte mig på tåget tillsammans med petra, för att åka mot HBG där vi senare skulle byta tåg, lade sig fjärilarna till vila och jag kände inget annat än förhoppningar om att detta skulle bli en upplevelse jag sent skulle glömma!

Väl uppe checkar vi in på hotellet, kommer in i rummet och inser att vi ska bo ihop med en annan, spännande på hög nivå! i vilket fall, ut på Nordstan som vi förövrigt inte behöde gå utomhus för att nå, hotellets restaurang låg i direkt anslutning till den stora gallerian!

Senare vid halv fem tiden så stod vi förväntasfulla i hotellets Lobby tillsammans med vår rumskompis Sanna och hennes team mate Hannes och deras lärare, vi fick våra busskort och namnskyltar och promenerade fint över brunnsparken, och sen vidare mot bussen som stod där och vänta på oss!

Väl inne i bussen, känner vi blickarna från övriga deltagare och fjärilarna som sov är nu klarvakna, eller åtminstonne hälften av dom:)

Bussen tar oss till Ester Mossesons Gymnasium på Lindholmen, ett 5 våningar stort gymnasie för ENDAST HR och LP elever, gigantiskt :O

Bertil Elvin berättar för oss att ni har nu en timme på er att väg upp inför morgondagen, detta efter vi fått lottning, och rockar med vårt namn på, det känns att tävlingen är igång, och uppvägningen är i full gång! Alla springer runt som yra höns, och vår frälsare Dino, finns där för att visa oss allt, i vilket fall så går uppvägningen bra, inget gömmt och inget glömmt!

Vi tar oss ner i restaurangen i våra inte allt för fina kläder, vi var inte beredda på vad som kom, en urfin middag med skönsång från Idol - Felicia Brännström och lubbfisk var på talriken, fyra meter lång med svans, eller hur var det? väldigt fin middag serverades i vilket fall, och det var jättetrevligt, inte så långvarit, för vissa, däribland jag och petra skulle faktiskt upp vid 5 tiden dagen efter, så det var in i bussen och sen bums i säng!


klockan är halv fem och klockan ringer, det är fredags morgon och vi ska ut till ester mossesons gymnasium och baka, en bakning som jag för övrigt är villig att skämmas över, det gick inte lysande, men vi känner oss ganska nöjda ändå!

Efter 4h och 25 min stod vi klara, besvikna över misstagen och med förklädet över huvudet kom det ett par tårar :S men, skit i det, det är en erfarenhet och det såg helt klart bättre ut efter uppställningen!

en hektisk dag sutar med en buffé på hotellet med alla inblandade, och efter ett par glas öl/vin bestämmer vi deltagare oss för att det är dags för att visa Göteborgarna vad övriga sverige går för så vi drar ut! En hiskelig rolig kväll slutar med att jag, ett glas för mycket går hem tillsammans med petra, team östersund och en uddevalla, vi har insett att det var nog för oss! Jag och petra tackar för östersunds vänlighet som lånade lite bamsetandkräm till oss :) Sen var det ner i bingen för det var ju prisutdelning dan efter, man kan ju inte vara allt för sliten!


Prisutdelning som sagt, Diana och Helen från Karlstad tog hem rubbet, grattis säger jag! Tvåa kom Sara och Lene från Uddevalla, och trea blev Lisette och Moa från Östersund, Grattis tjejer!!



Detta var allt, och har ni tagit er tid att läsa allt detta så tackar ja för mig!



Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: louise

later ju som att ni hade skoj. Traffade du mie o emma natt? Kram

2008-03-04 @ 01:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0