Ett tag sen!

Jaaa det var ett tag sen nu, jag är lite dålig på dethär, men jag gillar inte tanken att skriva något om man inte har något att skriva om, jag har ju inte världens intressantaste liv för tillfälle, och när de väl händer något, så glömmer jag bort att skriva om det!

Louise har kommit hem från staterna, det tackar vi för, väldigt trevligt och ses igen!

Jag har börjat ta tag i mitt liv, lite projekt arbete var det som gällde innan idag, med Sara N!

Idag fick jag en såndär stor lust att åka till ett annat land, Danmark är ett annat land, det hadde räckt, även om jag helst vill till typ Norge, för jag förknippar Norge med horor, och jag VET att Norge är mer än så! Men var det någon som var på min lilla idé? Nej, inte någon!
Nej jag kommer ihåg tiden då jag bodde i hässleholm, det var lite mer galet, säg vad man vill om den lilla stande, men hässleholmarna vet hur man lever, om jag inte minns helt fel så hadde dom man umgicks med endel då i nian hade inte behövt blinka, dom hade satt sig i bilen och frågat "ska vi köra snart?"


När jag kom hem innan idag la jag mig i sängen för att läsa en tidning och lyssna på musik, men rubriker som "Väx up" och "hur vuxen är du" förstörde stunden, för det är sånnt som gör att man måste tänka, tänka på var man är nu och var man ska i framtiden, vad man vill göra sen och vad man kommer göra sen.

Hur enkelt hade det inte varit om någon annan fått bestämma åt dig, vad du ska göra, vad du sak tycka och vem du är, för som det stod i tidningen " 18 år, det är perioden då man utforskar sammanhängande saker som sin sexualitet, alkohol, rökning och - religion" men det är inte det enda som händer när du är i denna åldern, det är långt ifrån det enda som man funderar över, och om någon bara sagt åt mig "Johanna, nu ska du skicka in dendär ansökan" då hade jag varit så illa tvungen att göra det!

Men som jag sagt innan, åldern gör inte mig till vuxen, att man är vuxen för att man fyllt 18 och är myndig är som sagt bara bullshit, du får gifta dig eller ingå partnerskap när du fyllt 18, men du får inte gå till systemet och köpa alkohol till ditt bröllop, okej, det är inte saken att du får köpa alkohol som gör dig vuxen, men hela grejen är skruvad!
Även om jag inom ett halvår fyller 19, sä är jag ändå inte vuxen, även om jag har körkort är jag inte vuxen, även om jag jobbar var eviga helg och inte kan gå ut och festa, så är jag inte vuxen!
Det var ett jävla tjat om att vara vuxen, ja, men det är nog det som stör mig mest, att alla betraktar en som vuxen bara för att man har allt detdär!


Nu har jag varit på träningen och irritationen har lagt sig, men jag tackar för mig!

Pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0