Planlös körning!

Imorse när jag vid 9 tiden kom hen från jobbet, och insåg att mormor villa ha mig till hjälp hemma, och det med att köra grus tänkte jag "herregud, jag måste komma på något att göra!" Men mie jobbade, louie jobbade så jag skickar ett sms till Matilda och sa att jag var inte så sugen på att utföra de planer mormor hade för mig och ifall hon ville rädda mig, och det ville hon, och vilken dag sen!

In i bilen och iväg, riktmärke ystad, första stop Kivik, märkes outlet och billig inredningsbutik jag och matilda stannar, och vi var frälsta, billigt som fasen var ordet, men vi kännde att varför ska vi handla när vi inte vet vad vi ska med det till! Men där fanns allt! sen hitta vi en choklad butik, exlusivt som tusan, och vi slog på stort och köppte oss varsin pralin och en påse choklad! In i bilen igen och vidare, hittar en skylt som säger "Stenshuvud" här svänger vi!! Ner till en härligt fin strand och tillbaka igen, nästa stopp, och platsen för en otroligt god middag med varmrökt lax, stenbitsromsås och nypotatis, var Simrishamn, vädret var fint och solen strålade mot oss!
Här vänder vi bilen och kör tillbaka igen, påvägen hem kör vi inom Kiviks musteri och införskaffar oss cider, låg alkoholhalt! "Kivik är en blandning mellan liseberg och tyskland"...
En runda inom maglehem/olseröd och sen bar det av hemmåt, en härligt spontan dag som helt utan planering blev en dag att minnas!

Nu är det kväll och snart final i fotbolls EM, ensam och övergiven och tråkigt att titta på en match som den! Hejja Spanien, jag har ju trotts allt spanskt blod i mina ådror, ett varmt land med varmt folk, lite hett temprament, (därifrån jag fått det? undrar om det går att skylla mitt guldfiskminne på det också?) men hett temprament gör inget, det är passion! och Tyskland är ett fult land med ett språk som låter som om dom har fyrkanter till munnar allihop, ett elakt språk tycker jag! Det enda bra men tyskland är den billiga spriten, men för mycket av det goda...





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0