Vuxen!? Vad är det för bullshit?

Då var det filmmarathon igår! Mycket mysigt:) Incubus, Kärlek på menyn, Stomp the Yard och Coyote Ugly var filmerna som sågs! Och tävlingen om vem som kunde vara vaken längst tog jag och Sara P  hem, vid fyra kom vi överens om att det var dags att stänga ner och krypa till kojs, kl 12 var det sen vi som var uppe igen, satte på tvn och fortsatte att titta på Coyote Ugly, efter det var det upp till stan som gällde, lämna alla vid buss/tåg sen gick jag sakta men säker mot fantan, där jag tog mig en stadig frukost, llr ja som elin sa "frukosten stängde vi för fyra timmar sen" så jag fick ta mig en baguette:D

Sen var det hem till pappa som gällde, diska efter alla läskdrickande ungdommar från gårdagen, och damsuga under soffan :)
Hittade matildas efterlängtade läppglas, men även tre armband som hör ihop, någon som känner på sig att det är deras så återfås dom mot beskrivning!


Operationen börjar närma sig, och jag börjar bli nervös!
Lite som om man ä fem år gammal igen, sjukhus och grjjer som dropp och operationsbord får en att känna sig ganska ynklig! Visste det är ingen livshotande operation och jag vet flk som gått igenom värre, men det är ändå lite halvt små jobbigt, det är väl ändå meningen att man ska vara vuxen, eller?

Vad är det som gör att du blir vuxen? Är det åldern? "Du är 18, så du är vuxen" eller är det när du efter studenten kastas ut i vuxenlivet, Jobb, Räkningar osv. ? Eller är det när du har tillräckligt mycket ansvar och erfarenheter?
 Jag tycker inte att det är andras sak att bestämma, du är vuxen när du känner att du är det, själv känner jag inte att jag kommer bli vuxen än på många år,  och jag har inte för avsikt att bli vuxen heller, jag lever i nuet, även om det är många som klagar på att jag inte kan fortsätta leva på det sättet, för nu är jag vuxen, BULLSHIT, det är mitt liv, jag gör vad jag vill med det, och tycker du att det är dyrbar tid jag slösar bort, låt mig göra det då, det är min tid och jag gör vad jag vill med den!
Leva i nuet är det inte mänga "vuxna" som gör, med vuxenhet kommer ansvar, och med ansvar kommer planering och med planering kommer ett uppstolpat liv!
Att kunna leva som varje dag vore den sista är en gåva, att ta det som det kommer är också en gåva, ditt liv är en gåva och du är fri att göra vad du vill med den! 
Kanske är du en av alla som säger att om så och så många år SKA jag göra det och jag SKA flytta dit och jag SKA ha familj och barn, jag tror det finns en risk att du bli besviken, planera inte ditt liv med så många måsten och ska, dröm mer, det är tillåtet! Att se frammåt och säga att jag VILL göra det, och jag HOPPAS att jag flyttar dit, gör det mesta lättare, för om det nu inte blir av så blir du inte lika beskiken, för det var ju bara något du hoppades på, och det du har är förmodligen mycket bättre! 

Nu sitter jag inte här och berättar för dig att du lever fel och att du ska leva såhär istället, för det är din gåva, och vad ska jag med den till jag har ju en egen gåva att förvalta och våra gåvor ser inte alls likadana ut så att förvalta dom lika vore idiotiskt! Du lever ditt liv som du vill och jag lever mitt som jag vill, men i har alla rätt till at ha en åsikt!

Ditt liv är en gåva som inte går att köpa för pengar, lär dig att ta hand om det och uppskatta vad du fått och fortfarande får varje dag du vaknar!



Du är ovärderlig, glömm aldrig det!





Kommentarer
Postat av: mie

djupt johanna djupt !

2008-01-30 @ 20:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0