hmm

Johanna faller för trycket, alla andra har blogg, varför inte jag?

Just idag är en sådan dag då det värker i hjärtat, för att man älskar och saknar alla så otroligt mycket!



Idag har jag jobbat, inte övermycket att göra, och innan jag bestämmer mig för att ta mitt förnuft till fånga, stämpla ut och gå hem vid 10 tiden, ställer jag mig och staplar skinkskivor med mie, och pratar om våra ragg, och om vilka människor vi blivit, aldrig att klang incidentaen hade hänt för 2 år sen, och för mies del 3x3 var inte hennes stil för två år sen heller! ;D

Hemkomst efter jobbet vid 11, rätt ner i sängen och sömn till klockan 16, att jag fortfarande kan vara trött är oförståligt, men jag är väl en av dom som kan ta igen förlorad sömn, och det har jag gjort!
Sen dess har jag varit på rummet, bamsetäcket, datorn och gitarren, en oslagbar trio!


Hittade ett gammalt blogginlägg som jag skrivit för ett antal månader sen, men det är värt att läsa och tänka på igen!!


Hur många gånger har du inte vaknat runt sex snåret innan du ska gå till skolan/jobbet och tänkt "Nej inte idag igen, jag vill hellre ligga kvar i sängen"
Eller hur många gånger har man inte tänkt "PALLA, är det verkligen nödvändigt" när idrottsläraren sagt till dig att du ska springa motionsrundan på idrotten idag,

Nu tror alla att jag skomma med snacket om att man ska vara glad för vad man har,
och ni har helt rätt, Du ska inte bara vara glad för att du har en skön säng som du kan sova i eller vara glad för att du har en skola att gå till överhuvud taget.

Man ska vara glad för att man har en fullt funktionerbar kropp, två ben att gå på, två armar att använväda till det mesta, ett hjärta som slår och ett par lungor att andas med m.m, tänk på att dt finns folk som inte har två ben, två armar, det finns t.o.m folk som inte har ett riktigt hjärta, llr lungor som fungerar som dom ska!

Så när du vaknar på morgonen, tänk istället "Ja, jag har fått vakna ännu en morgon i min sköna säng, och nu ska jag ha FÖRMÅNEN att få gå till skolan/jobbet"!
Och när idrottsläraren säger att nu ska du springa en halv mil, tänk inte "Fyyy va jobbigt" tänk, "Jaa, de kan jag göra, för jag KAN springa"!

Och en sista sak, ta vara på alla runtomkring dig, du har troligtvis förmånen att ha en bunt sjukt bra vänner vid din sida, som ser fram emot ännu en ny dag med DIG, du betyder väldigt mycket för någon!
Bry dig om dom som står dig nära och säg till dom att dom gör det också, för innan du vet ordet av det, så kan dom vara borta för evigt!



NI betyder <3


Kommentarer
Postat av: mie

välkommen till bloggvärlden johanna...du e klockad o ligger i mina favvisar ! jag gillar skinksnacket ;D

2008-01-20 @ 21:38:43
Postat av: Louise

later som du ocksa har kommit in i samma svang som min van mie- eller ja, jag kan kalla henne en massa andra fula ord, men dom passar inte har:D sa vem e klang:D

2008-01-23 @ 17:58:55
Postat av: Johanna

Jotack Louise vi får skärpa oss lite jag och mie :D Hm, Klang är en kille som inte riktigt var min typ, en tabbe från min sida skulle jag vilja säga;)

2008-01-23 @ 21:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0