Warning

Härmed utfärdar jag en varning för ett långt och seriöst inlägg, detta ska nämlingen, på beställning av en vän, handla om den djupaste av djupa frågor, Vad är meningen med livet?


Ja, var ska jag börja vad är nu meningen med livet? Jag kan ju börja med att säga att det är helt och hållet från persontill person, från religion till religion!
Jag vet inte riktigt vad jag tror, men en gyllene regel och ett mål med livet måste vara lycka, jag tror att man skulle kunna sitta som 90åring och säga "meningen med livet är att vara lycklig"  Att hitta det sättet som är lyckligast på, med en man eller fru, med barn eller utan barn, eller kanske bara själv, det är beroende på hur man definerar lycka, lyck för mig är kanske inte alls lycka för dig!
Jag skulle nog vilja säga att meningen med mitt liv är att hotta någon att älska och att bli älskad av, få några barn, och trivas ihop som en familj, jag har inte så höga krav när det gäller lycka, det finns ingen ferrari i världen jag skulle byta ut mot en livstids förstående kärlek!
Ibland när det är nerförsbacke så kan man tänka "life's a bitch", att allt är bara skit och sen dör man, vad ska man då med det till? och det är här målet kommer in, att ha något att kämpa för!

Så frågan "vad är meningen med livet?" är väl igentligen inte svårare än vad du gör den till, det är din fråga, och det är bara DU som kan svara på den!

som filippa bark säger "det är induwiduwellt"



Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0