Polisen, MorMor och Jag!

Skulle köra hem till mamma idag, mormor körde och jag åkte, lite brottom och jag sätter mig lite fort i bilen, nästan precis utanför fantasi vinkar en polis in oss, mormor får blåsa och visa körkortet, och mormor utbyter följande konversation med den mycket trevliga polisen;
"- Och allt står rätt till? / Mormor
- Jadå, och bältet är på ser jag / Polisen
- Javisst!
- Men det har inte damen brevid dig.

(Jag tittar chockat på mig själv och inser att rackarns, Polisen har faktiskt rätt!)

-Oj, nej det har jag ju inte! / Jag
-Eller du har tillstånd att åka utan bälte kanske / Säger polisen lite skämtsamt
- Nej tyvärr har jag ju inte det/ Jag

Polisen ber nu om legitimation, och han börjar skriva böter till mig, inte mer än rtt, men jag brukar ALDRIG glömma bältet, detta var väl första gången jag inte hade det på mig sen man var i trottsåldern och vägrade ha det på sig..


-Här får du den / Polisen
- Tack så mycket! / säger jag nog fortfarande i chock, en böter är väl inget och tacka för?
- Äsch den skiten är väl inget att tacka för / Polisen

(det har han så rätt i, vilken klok polis!)

- Nu får du jobba många nätter johanna! / mormor
- Jasså, jobbar du på sjukhuset eller? / polisen (vad skulle jag jobba som där egentigen?)
- Nej, jag jobbar som konditor på fantasi! / Jag
- jasså? då kan man ju inte gå dit och fika fler gånger nu! / Polisen drar till med ännu ett skämt.
- Haha, nej tyvärr går det väl inte att muta dig! / Mormor
- Hahaha, nej tyvärr så kan man inte det! / Polisen

Vi tackar härmed polisen för att han inte är sur och vresig, och igentligen är det inte dom sura böterna på 1500kr som svider allra mest, även om jag inte har pengarna någonstans, det som svider mest är väl att jag lika gärna kunde ha bältet på mig, jag visste ju inte ens om att jag glömt det!


Sverige vann mot Canada i damfotbollen idag, och vad får vi för belöning för det? Jo Tyskland i kvartsfinal, världens bästa lag som inte släppt in ett mål på hela os, och innan dess var det vm, och inte ett enda mål släppte dom in då heller, dom har en målskillnad på sverge på typ 10 eller 15 - 2 på dom senaste fem matcherna det ser inte bra ut, men jag tror på Schelin, Svensson och Co.! på lördag är jag bänkad framför tvn!


Over and OUT



Kommentarer
Postat av: Malin

hahahaha.. jissunam.. 1500 ? jisses!

2008-08-17 @ 22:30:16
URL: http://malle.87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0