är det inte det ena så..

förra lönemånaden hade jag otrolig otur med böter och annat penga relaterat tjaffs, denna månaden ser det ut att bli mer fysiskt, skador och annat skit, som om det inte var nog att jag hade blivit getingstucken så tappade jag kniven på jobbet igår och i mitt försök att fånga den så hamnar den mellan mina händer,
eggen emot min tumme och ett hack in i tummen uppstår,
mie hämtar första förbands väskan och med hjälp av den och lite silvertejp är de nu hon som kan kalla sig "läkare på salgrenska"
 
Men när chocken lagt sig började göra ont på riktigt i min kära tumme och med tanke på att jag blev tillsagd att kolla hur allvarligt det verkligen var (det hade vi inte en tanke på i det akuta tillfället händelsen inträffade) så var vi tvugna att ta upp mies snygga silver omslag, innanför så fanns ett sår som var lite sådär halvdjupt, inte tillräckligt för att besöka sjukan, men ändå inte å ytligt som vanligt,
i vilket fall så hade vi inte fler plåster på jobbet så det var jag som fick köra hem istället, och där fanns inte heller några plåster, så tre timmar efter och några egenhändigt tejpade bandage fick jag äntligen tag i ett plåster hos min sjukgymnast! :D


Idg var jag ledig, har börjat läsa ännu en bok av Mian Lodalen, hon är klockren!

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: mie

jag e numera läkare på sahlgrenska...en av dom tio i topp ! frågan e om inte ja ska operera ditt knä ;)

2008-08-27 @ 22:27:55
URL: http://mie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0