Dam fotboll!

Sitter hemma såhär på kvällen å kollar lite på nätet, gör min dagliga rutin, läser igenom dagens bloggar kommer till sist till KDFF spelaren Elin Bjerres blogg på kristianstadsbladet, inser att jag missat ett par inlägg och hittar detta inlägg: http://blogg.skanemedia.se/elinbjerre/2008/04/17/18/  nu är det inte så att själva inlägget gör mig upprörd, men kommentarerna som folk har skrivit till bloggen, att hon ska sluta gnälla, och att dam idrott borde läggas ner!
Det gör mig såå irriterad, för vad för anledning finns det att lägga ner Damidrotten? Damer har väl exakt samma rätt till att utöva sport som herrar har? Jag skulle aldrig få för mig att jämnföra herrar och domer, för beviligen har dom inte samma fysik, och det är det misstaget många gör innom fotbollen, säger att damfotboll är otroligt dåligt och borde inte få finnas, herrfotboll är mycket bättre, men kära nån! Inte skulle du jämnföra Kajsa Bergqvist med Stefan Holm, eller Susanna Kallur med Robert Kronberg? Både Holm och Kronberg skulle så Bergqvist och Kallur med hästlängder, men det är ingen som jämnför dem!

Bjerre skriver i sitt inälgg om hur svårt det är att kombinera fotbollen med jobbet, för att en spelare i sveriges högsta division måste göra det, för att klara sig måste man kunna kunna kombinera fotbollen med jobb, och det är inte bara i sverge, utan det är damspelare över huvud taget dom kan inte leva på fotbollen, som tusentals herrspelare kan!


Jaja, nu har mina känslor svalnat och jag är inte lika irriterad längre, så det får stanna vid detta! Ha det bra! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0